Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Trainer en adviseur

T: 06 – 42 01 77 03
E: thijs@oabdekkers.nl

Thijs Wesselink

Ik begeleid docenten in het HBO met het geven van effectieve lessen, zodat zij zich bekwaam voelen in het vak.

Hoe breng je nu de juiste structuur in je lessen? Ik adviseer het directe instructie model vaak. Door te checken of deze fases in je les zitten heb je een duidelijke lijn in je lessen zitten, waardoor studenten en docenten de lessen makkelijker kunnen volgen.

Ik begeleid docenten in het HBO met het activeren van studenten, zodat de betrokkenheid tijdens de les omhoog gaat.

Vaak stellen docenten open vragen aan heel de groep. Door deze te vervangen door korte samenwerkingsopdrachten komt het zweet op de rug van de student te staan, omdat hij/zij moet nadenken.

Ik coach docenten in het HBO met het aanbieden van verschillende werkvormen, zodat de lessen meer afwisseling krijgen en de student betrokken wordt.

Ik adviseer vaak de placemat methode, deze is overgewaaid uit het basisonderwijs. Het is een simpele en hele effectieve manier om van iedere student input krijgen.

Ik train docenten in MBO met het aanbieden van de HIT-bouwstenen, zodat studenten actiever bij het onderwijs betrokken worden en meer structuur in de les ervaren.

Hoe stel je goede doelen in je les? Hoe zorg je voor een duidelijke structuur en op welke manier geef je de student effectieve feedback. Dit zijn vragen die ik samen met de docent beantwoordt tijdens trainingen met de Hit-bouwstenen.

Ik train docenten in het MBO met het creëren van een veilige leeromgeving, zodat iedereen in de school zich veilig voelt.

Door vooraf gewenst gedrag aan te geven, kun je een hiërarchische strijd voor zijn. Alle MBO studenten hebben behoefte aan duidelijkheid en voorspelbaarheid. Hierdoor neemt de veiligheid toe in de groep.

Waarom ben ik te vroeg in het lokaal?

  Wat heb je eraan om vroeg in het lokaal te zijn? Waarom is dit onderwijskundig van waarde? En welk docentgedrag is helpend voor de start van de les? Thijs geeft in 2 minuten uitleg en praktische tips! Wil je hier meer over weten? Reageer onder het filmpje!...

Kijk terug

  In de laatste vijf minuten van de les gebeurt er veel, maar eigenlijk te weinig. Hoe kun je deze vijf minuten als docent effectief gebruiken? In mijn onderstaande filmpje vertel ik je dit in twee minuten.    ...

Waarom waarom?

  Dit lijken haast poëtische woorden. In een kort filmpje legt Thijs uit waarom het delen met studenten van het lesdoel en de reden om de les te geven zo belangrijk zijn. Waarom zou je niet kijken?    ...