Peter Stam

Interim manager

Peter stam

Mijn drijfveer is jonge mensen startbekwaam afleveren aan hun toekomstig beroepenveld.

Een mooiere opdracht is niet te bedenken , maar ook een moeilijke! Het is mijn overtuiging dat de kwaliteit van docenten en docententeams een doorslaggevende factor is om die opdracht succesvol vorm te geven.

De afgelopen jaren heb ik ervaren dat ook in het beroepsonderwijs prettig, constructief en effectief samenwerken geen automatisme is. Terwijl het in deze tijd van fundamentele veranderingen in vrijwel alle beroepskolommen als ook in didactiek en pedagogiek onmisbaar is.

Krachtig en inlevend onderwijskundig leiderschap zie ik als een sleutelfactor om die samenwerking te organiseren en te vitaliseren. En iedereen die het onderwijs een beetje kent, weet dat dit geen gemakkelijke opgave is met al die verschillende karakters en persoonlijkheden.

Als interim – manager bij OAB Dekkers ben ik beschikbaar om onderwijsteams en onderwijsmanagement te ondersteunen en verder te brengen bij thema’s als samenwerking, organisatieontwikkeling en teamontwikkeling.

Ik doe dat vanuit de filosofie van OAB Dekkers, namelijk dat alle acties en interventies uiteindelijk ten goede moeten komen aan de kwaliteit zoals de student die ervaart.

Ik ken het beroepsonderwijs van binnenuit en daarmee ook de belangen van de verschillende lagen binnen onderwijsorganisaties. Ik ben op de hoogte van de belangrijke processen, kwaliteitssystemen en prestatienormen.

Ik breng rust en duidelijkheid , om vandaar uit te werken aan de opdracht die we met elkaar hebben vastgesteld. Met overtuiging, humor, hands-on als het moet en hands-off als het kan.

Tot uw dienst!! 

06 - 196 264 93

Updates van Peter

Moet je dat wel willen… je eigen team coachen?

  Zelfsturende teams en teamcoaching zijn ‘hot’. Trainingen genoeg die je leren hoe je het rendement en de effectiviteit van je team bevordert, hoe je zelfsturing creëert en eigenaarschap...

Wil je in een groep zitten… of in een team spelen?

  Iedereen die deze vraag voorgelegd krijgt voelt intuïtief aan dat het beter is om in een team te spelen, dan in een groep te “ zitten “. Als je de twee definities naast elkaar legt dan klopt...

In mijn klas geen polonaise…

  In mijn klas geen polonaise… Goede docenten zijn cruciaal voor goed onderwijs. Dat is een algemeen aanvaard inzicht, waarbij docenten meer en meer worden gezien als zelfstandige...

Sint, Kerst en… Functioneringsgesprekken

  Het zit er weer aan te komen …. de jaarlijkse stress aan het eind van het jaar, waar menig medewerker slecht van slaapt ; het functioneringsgesprek, het voortgangsgesprek, het startgesprek of...

De ondragelijke ingewikkeldheid van… groepsdynamiek

  We hebben er allemaal mee te maken en in verschillende facetten van ons leven… Binnen het sportteam, binnen een vriendinnen of vriendengroep, binnen families en last but not least, binnen het...

The new guy…

  Hoe kom je als nieuwe student een klas binnen? Hoe begin je aan een nieuwe baan? Hoe leer je acteren binnen een nieuwe organisatie? Hoe sta je voor het eerst voor een groep? Drie kernwoorden...

Vul je emailadres en je naam in

om de  casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!