Liza Peeters-Goos

Liza Peeters-Goos

Trainer en adviseur

T: 06 -14 95 25 57
E: liza@oabdekkers.nl

Liza Goos

Als opleiding in het beroepsonderwijs heb je de sleutel in handen om studenten voor te bereiden op hun baan en plek in de samenleving. Een wereld die, mede dankzij technologische vernieuwingen, verandert en waarin zij worden geconfronteerd met problemen waar niet één antwoord op is. Voor die wereld zijn in mijn visie docenten nodig die op een creatieve, kritische en ambitieuze wijze werken aan continue kwaliteitsverbetering.

De start van onderwijsverbetering begint voor mij bij het stellen van een vraag. Een vraag die aanzet tot professionele nieuwsgierigheid. Die uitdaagt om het bestaande ter discussie te durven te stellen. Onderzoeken wat wél werkt en kijken waar je meer van wil is hierbij het uitgangspunt.

Ook als trainer en adviseur wil en mag ik iedere dag leren. Mijn streven is om docenten en opleidingen te helpen het gewenste leergedrag bij hun studenten te stimuleren. Dit doe ik middels de speerpunten toetsing & examinering en curriculumontwikkeling. Vanuit deze speerpunten ontdek ik graag samen wat een passende aanpak is binnen jullie onderwijspraktijk.

Programmatisch Toetsen: Waarom En Wat Is De Ervaring In De Praktijk?

  Afgelopen jaren is er naast de beslisfunctie steeds meer aandacht voor de leerfunctie van toetsen (ook wel formatief evalueren genoemd). Door de focus te leggen op ‘leren en verbeteren’, in plaats van ‘zakken en slagen’, ligt er meer nadruk op feedback en de...

Wat doet stress met ons brein?

  Lekker aan het genieten? Verdiend! Kun je je de laatste weken voor de zomerstop nog herinneren? Stress… Een overvolle agenda, vergaderingen, lessen voorbereiden, nakijken, het huishouden, sporten en dan nog alle bezoekjes aan vrienden en familie. Dit kan aardig...

Waarom hebben studenten liever passief onderwijs? (deel 5)

  In mijn blogserie geef ik antwoord op de vraag: ‘Wat is er nodig om proactieve studenten te krijgen?’ In deze blog neem ik jullie mee in de inzichten die ik heb opgedaan én bespreek ik de stelling ‘hoe meer frustratie, hoe proactiever je bent’. DE...

Schrijf je nu in voor een wekelijkse dosis inspiratie

Vul je emailadres en je naam in

om de  casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!