Floor van Venrooij

Onderwijsadviseur en trainer

Floor van Venrooij

Ik train mbo- en hbo docenten in het ontwikkelen van didactische vaardigheden zodat ze de leerstof aan elke individuele student kunnen overdragen. Daarnaast geef ik trainingen in het verbeteren van hun rol als pedagogisch manager zodat ze een veilige omgeving kunnen creëren waarin lesgeven en leren mogelijk is.

 

06 - 51 26 25 03

Updates van Floor

Samenwerkend leren; zowel online als fysiek een uitdaging

  Een jaar geleden schreef collega Jacandra een blog over samenwerkend leren en hoe dat moet. Deze blog werd vlak voor de coronacrisis gepubliceerd, toen we nog niet wisten wat ons te wachten...

Een gedicht met een jaaroverzicht

  Het einde van 2020 is in zicht.En daarom wil ik afsluiten in de vorm van een gedicht. Als ik iemand had gevraagd om een voorspelling voor het jaar 2020 te geven.Dan zou die waarschijnlijk...

van fysiek- naar onlineonderwijs naar een combinatie van beiden

  Het nieuwe schooljaar is alweer een aantal weken bezig en dankzij de versoepelde maatregelen hebben veel scholen ervoor gekozen om een combinatie van face-to-face en afstandsonderwijs aan te...

Differentiëren, hoe kan ik online rekening houden met verschillen?

  Verdiepende opdrachten om studenten uit te dagen, een aanvullende instructie aan kleine groepen studenten of verschillende werkvormen aanbieden om aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften....

Stop … en sta stil bij het (afstands)onderwijs.

  Er zijn alweer een paar weken verstreken sinds de eerste gevallen van het coronavirus bekend werden en de overheid ingrijpende maatregelen moest nemen. Maatregelen die voor een stagnatie in...

Wie ben jij?

  Wie ben jij? Streng, Lief, Betrokken, Consequent, Chaotisch - dit zijn allemaal kenmerken die jou kunnen typeren als docent. Sta jij bewust stil bij je identiteit als docent, of ben je...

Lastige groepen bestaan niet … of toch wel?

  Elke docent heeft er wel mee te maken gehad: die ene klas waar je geen grip op krijgt. Een klas waarbij je gevoelsmatig uren besteedt aan de voorbereiding, denkt dat je een mooie les hebt...

Telefoons in de klas, een vloek of een zegen?

 “Studenten zijn geobsedeerd door hun mobieltje, het lijkt wel alsof het apparaat aan hun handen is vastgelijmd” hoor ik een docent klagen wanneer ik de docentenkamer binnenloop. “Je zou haast...

Een gedicht met een jaaroverzicht

  Het einde van 2020 is in zicht.En daarom wil ik afsluiten in de vorm van een gedicht. Als ik iemand had gevraagd om een voorspelling voor het jaar 2020 te geven.Dan zou die waarschijnlijk...

van fysiek- naar onlineonderwijs naar een combinatie van beiden

  Het nieuwe schooljaar is alweer een aantal weken bezig en dankzij de versoepelde maatregelen hebben veel scholen ervoor gekozen om een combinatie van face-to-face en afstandsonderwijs aan te...

Differentiëren, hoe kan ik online rekening houden met verschillen?

  Verdiepende opdrachten om studenten uit te dagen, een aanvullende instructie aan kleine groepen studenten of verschillende werkvormen aanbieden om aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften....

Stop … en sta stil bij het (afstands)onderwijs.

  Er zijn alweer een paar weken verstreken sinds de eerste gevallen van het coronavirus bekend werden en de overheid ingrijpende maatregelen moest nemen. Maatregelen die voor een stagnatie in...

Wie ben jij?

  Wie ben jij? Streng, Lief, Betrokken, Consequent, Chaotisch - dit zijn allemaal kenmerken die jou kunnen typeren als docent. Sta jij bewust stil bij je identiteit als docent, of ben je...

Lastige groepen bestaan niet … of toch wel?

  Elke docent heeft er wel mee te maken gehad: die ene klas waar je geen grip op krijgt. Een klas waarbij je gevoelsmatig uren besteedt aan de voorbereiding, denkt dat je een mooie les hebt...

Telefoons in de klas, een vloek of een zegen?

 “Studenten zijn geobsedeerd door hun mobieltje, het lijkt wel alsof het apparaat aan hun handen is vastgelijmd” hoor ik een docent klagen wanneer ik de docentenkamer binnenloop. “Je zou haast...

van fysiek- naar onlineonderwijs naar een combinatie van beiden

  Het nieuwe schooljaar is alweer een aantal weken bezig en dankzij de versoepelde maatregelen hebben veel scholen ervoor gekozen om een combinatie van face-to-face en afstandsonderwijs aan te...

Differentiëren, hoe kan ik online rekening houden met verschillen?

  Verdiepende opdrachten om studenten uit te dagen, een aanvullende instructie aan kleine groepen studenten of verschillende werkvormen aanbieden om aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften....

Stop … en sta stil bij het (afstands)onderwijs.

  Er zijn alweer een paar weken verstreken sinds de eerste gevallen van het coronavirus bekend werden en de overheid ingrijpende maatregelen moest nemen. Maatregelen die voor een stagnatie in...

Wie ben jij?

  Wie ben jij? Streng, Lief, Betrokken, Consequent, Chaotisch - dit zijn allemaal kenmerken die jou kunnen typeren als docent. Sta jij bewust stil bij je identiteit als docent, of ben je...

Lastige groepen bestaan niet … of toch wel?

  Elke docent heeft er wel mee te maken gehad: die ene klas waar je geen grip op krijgt. Een klas waarbij je gevoelsmatig uren besteedt aan de voorbereiding, denkt dat je een mooie les hebt...

Telefoons in de klas, een vloek of een zegen?

 “Studenten zijn geobsedeerd door hun mobieltje, het lijkt wel alsof het apparaat aan hun handen is vastgelijmd” hoor ik een docent klagen wanneer ik de docentenkamer binnenloop. “Je zou haast...

Vul je emailadres en je naam in

om de  casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!