Dennis van Aart

Onderwijsadviseur en trainer

Dennis van AArt

Complexe problemen bij onderwijsteams analyseren, deze terugbrengen tot de kern en helpen bij het formuleren van concrete acties zodat onderwijsprofessionals wederom in control komen: dat is wat ik het liefst doe. Zowel overzichtelijke als complexe projecten stuur ik vol overgave aan. Zo help ik onderwijsteams bij vraagstukken rondom studiesucces, licenties, en onderwijsontwikkeling. In mijn aanpak staan het onderwijsteam en zijn visie op de didactiek, de studenten en het beroepenveld centraal. Vanuit de opleidingsvisie werken we planmatig en gestructureerd met zo veel mogelijk draagvlak aan haalbare doelen.

Van achterblijvend studiesucces naar blijvend succes

Door analyse krijgen we inzicht in de vaak complexe problematiek en de diepere oorzaken van achterblijvend studiesucces. Ik begeleid onderwijsprofessionals bij het valideren van de oorzaken van dit achterblijvend studiesucces zodat zij die kunnen vertalen naar concrete, uitvoerbare acties. Vervolgens help ik onderwijsteams bij het monitoren, evalueren en bijsturen van de ingezette acties met een beter studiesucces tot gevolg.

Accreditaties

In complexe licentietrajecten ben ik op mijn best. Ik help teams vanuit hun visie bij het aanpakken van problematiek zodat zij grip krijgen op de situatie. Onderwijsdirecties begeleid ik met het opstellen van een zelfevaluatie die aansluit bij de identiteit en visie van de opleiding. Ook bij alle logistieke en inhoudelijke aspecten van een accreditatie, zoals documentenverzameling en verantwoording, zet ik mijn ervaring in, zodat de accreditatie voldoet aan alle gestelde voorwaarden en termijnen. De organisatorische en inhoudelijke voorbereiding op de visitatiedag doen we samen zodat deze optimaal verloopt.

Onderwijsontwikkeling

Tot slot begeleid ik onderwijsteams bij het onderzoeken en formuleren van hun visie op didactiek, het beroepenveld en de studenten zodat zij planmatig en gestructureerd innovatief onderwijs kunnen ontwikkelen.

06 - 363 20 980

Updates van Dennis

Doe je weer mee?

  5 weken gratis woensdag-webinar Zoals iedereen in Nederland, en misschien wel in de wereld, ben ook ik het afgelopen half jaar door elkaar geschud, in de war geraakt en samen met iedereen in...

Relatie, relatie, relatie…

  Alle scholen hebben de afgelopen weken hard gewerkt om de Corona-richtlijnen voor het nieuwe schooljaar op te stellen. Hoeveel mensen mogen er tegelijk in het gebouw zijn; hoeveel passen er...

Online leren: Een sprint en een marathon!

  Sinds 15 maart alle scholen gesloten zijn, is er door alle docenten in het land een enorme prestatie geleverd! Met man en macht is er gewerkt aan het onderwijs online krijgen. Langzaamaan...

Een Cassandravoorspelling

  In ons werk ben je veel onderweg. In de auto luister ik dan graag naar podcasts en zo hoorde ik voor het eerst over de Cassandravoorspelling. Het verwijst naar een onheilsvoorspelling die...

Help! Ik houd geen student meer over!

  Op ons high impact teaching event (HIT) op 21 november gaan we dieper in op het thema ‘Studiesucces’. Een van de onderwerpen die dan zeker naar voren zal komen, is het eerstejaarsrendement....

Dwalen is falen: Tips voor het verhogen van eerstejaarsrendement

  Nu het nieuwe jaar is opgestart en alle eerstejaars studenten in de klassen zouden moeten zitten, breekt er een spannende periode aan. Niet alleen voor de studenten – nieuwe omgeving, nieuwe...

‘Ik denk wel dat ik het kan, want ik heb het nog nooit gedaan’

  Hoe emoties leerprestaties beïnvloeden Dank voor alle reacties op mijn vorige blog over motivatie! Boeiend om via email / Linkedin door te praten en te zien wat iedereen bezig houdt. Vorige...

Beter een zes zonder stress dan een zeven zonder leven?

  “Studenten doen gewoon niks! Ze zijn niet gemotiveerd om naar de les te komen, ze zijn niet gemotiveerd om huiswerk te maken, niet gemotiveerd om zich voor te bereiden”…..hoe vaak hoor je dit...

Relatie, relatie, relatie…

  Alle scholen hebben de afgelopen weken hard gewerkt om de Corona-richtlijnen voor het nieuwe schooljaar op te stellen. Hoeveel mensen mogen er tegelijk in het gebouw zijn; hoeveel passen er...

Online leren: Een sprint en een marathon!

  Sinds 15 maart alle scholen gesloten zijn, is er door alle docenten in het land een enorme prestatie geleverd! Met man en macht is er gewerkt aan het onderwijs online krijgen. Langzaamaan...

Een Cassandravoorspelling

  In ons werk ben je veel onderweg. In de auto luister ik dan graag naar podcasts en zo hoorde ik voor het eerst over de Cassandravoorspelling. Het verwijst naar een onheilsvoorspelling die...

Help! Ik houd geen student meer over!

  Op ons high impact teaching event (HIT) op 21 november gaan we dieper in op het thema ‘Studiesucces’. Een van de onderwerpen die dan zeker naar voren zal komen, is het eerstejaarsrendement....

Dwalen is falen: Tips voor het verhogen van eerstejaarsrendement

  Nu het nieuwe jaar is opgestart en alle eerstejaars studenten in de klassen zouden moeten zitten, breekt er een spannende periode aan. Niet alleen voor de studenten – nieuwe omgeving, nieuwe...

‘Ik denk wel dat ik het kan, want ik heb het nog nooit gedaan’

  Hoe emoties leerprestaties beïnvloeden Dank voor alle reacties op mijn vorige blog over motivatie! Boeiend om via email / Linkedin door te praten en te zien wat iedereen bezig houdt. Vorige...

Beter een zes zonder stress dan een zeven zonder leven?

  “Studenten doen gewoon niks! Ze zijn niet gemotiveerd om naar de les te komen, ze zijn niet gemotiveerd om huiswerk te maken, niet gemotiveerd om zich voor te bereiden”…..hoe vaak hoor je dit...

Online leren: Een sprint en een marathon!

  Sinds 15 maart alle scholen gesloten zijn, is er door alle docenten in het land een enorme prestatie geleverd! Met man en macht is er gewerkt aan het onderwijs online krijgen. Langzaamaan...

Een Cassandravoorspelling

  In ons werk ben je veel onderweg. In de auto luister ik dan graag naar podcasts en zo hoorde ik voor het eerst over de Cassandravoorspelling. Het verwijst naar een onheilsvoorspelling die...

Help! Ik houd geen student meer over!

  Op ons high impact teaching event (HIT) op 21 november gaan we dieper in op het thema ‘Studiesucces’. Een van de onderwerpen die dan zeker naar voren zal komen, is het eerstejaarsrendement....

Dwalen is falen: Tips voor het verhogen van eerstejaarsrendement

  Nu het nieuwe jaar is opgestart en alle eerstejaars studenten in de klassen zouden moeten zitten, breekt er een spannende periode aan. Niet alleen voor de studenten – nieuwe omgeving, nieuwe...

‘Ik denk wel dat ik het kan, want ik heb het nog nooit gedaan’

  Hoe emoties leerprestaties beïnvloeden Dank voor alle reacties op mijn vorige blog over motivatie! Boeiend om via email / Linkedin door te praten en te zien wat iedereen bezig houdt. Vorige...

Beter een zes zonder stress dan een zeven zonder leven?

  “Studenten doen gewoon niks! Ze zijn niet gemotiveerd om naar de les te komen, ze zijn niet gemotiveerd om huiswerk te maken, niet gemotiveerd om zich voor te bereiden”…..hoe vaak hoor je dit...

Vul je emailadres en je naam in

om de  casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!