Claudia de Groot

Claudia de Groot

Trainer en adviseur

T: 06 – 16 05 32 96
E: claudia@oabdekkers.nl

Claudia de Groot

‘Lesgeven kan je niet aan de hand van een checklist’. Niet alles werkt bij iedereen met hetzelfde resultaat of in dezelfde context, maar dat betekent niet dat er geen hulpmiddelen zijn die echt impact hebben. Het onderwijs is verliefd op modellen. Ik ben echter op zoek naar wat écht werkt in de praktijk en wat wetenschappelijk bekend is, in welke omstandigheden ze werken, voor welke doelgroep, en waarom. Vragen zoals; word je door meer vakkennis automatisch een betere docent? Of Hoe brengen we kennis over naar studenten? Hoe zet je een hele klas optimaal aan het denken? Hoe reageren we op ordeverstorend gedrag? Hoe maken we studenten actief/ gemotiveerd? 

Mijn kracht zet ik in op het pedagogisch- didactisch handelen van de docent in de klas. Door mijn achtergrond als student op het mbo, hbo, wo en werkervaring met LVB- jongeren, is realistisch denken en de toepasbaarheid in de dagelijks praktijk voor mij een passie geworden. Dit kan door verschillende interventies op maat, denk aan lesobservaties, trainingen, coaching, lesontwerpen etc. ik ben op zoek naar actuele vraagstukken en maak daarbij graag gebruik van nieuwe technologieën. Daarnaast gefascineerd over hoe ons brein werkt.

Op deze manier hoop ik inspiratie te kunnen geven, maar ook te leren van jullie als beste kenners van het vak als docent. Tot slot heb ik last van ambitie en doorzettingsvermogen en ben ik een harde werker met een zachte G.

Telefoons in de klas, een vloek of een zegen?

   “Studenten zijn geobsedeerd door hun mobieltje, het lijkt wel alsof het apparaat aan hun handen is vastgelijmd” hoor ik een docent klagen wanneer ik de docentenkamer binnenloop. “Je zou haast denken dat het nu wel zo ongeveer ingeburgerd zou zijn, het gebruik...

Een andere klassenopstelling doet wonderen

  Een klassenopstelling kan je les maken of breken. Ontdek in dit filmpje alles over klassenopstellingen.    claudia@oabdekkers.nl   

Laat jij de studenten samen werken of samenwerken?

  Welkom bij de video over samenwerken, één van de bouwstenen van High Impact Teaching. Laat jij de studenten samen wérken of samenwerken? Beantwoord deze vragen eens: Zijn jouw studenten in hun taak écht van elkaar afhankelijk? Is het onmogelijk om op elkaars...

Schrijf je nu in voor een wekelijkse dosis inspiratie