Zin en onzin van onderwijsvernieuwing

door 23 jun 2020

1+1=11

Onlangs had ik een interview met Tjip de Jong over zijn nieuwste boek 1+1=11 over de zin en onzin van onderwijsvernieuwing.

Tjip bespreekt wekelijks in zijn Tjipcast nieuwe antwoorden en ongewone perspectieven op taaie vragen die hij tegenkomt in de praktijk van alledag. Vaak is onderwijs of leren het onderwerp.

Het boek van Tjip sluit aan bij het streven naar het radicale midden waarover ik eerder een blog schreef.

Ga er even goed voor zitten, het gesprek duurt een half uur.

Wanneer je, met jouw opleiding, op dit moment bezig bent met het inrichten van het onderwijs in september 2020 mét alle maatregelen rondom het Coronavirus is dit interview zeker een aanrader.

Tjip neemt ons mee in de onderwijsvernieuwing, innovatie en veranderopvattingen.

Wanneer je enthousiast bent geworden naar aanleiding van het interview wil ik je vragen drie acties te ondernemen:

  • Koop het boek van Tjip
  • Kijk op hulpmetonlineleren.nl voor alle informatie die je nodig hebt om je onderwijs blended te maken
  • Laat onder deze blog een reactie achter met suggesties en tips om andere opleidingen verder te helpen in hun ontwikkeling.

Veel kijkplezier:

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Peter Loonen

Peter Loonen

Auteur

Schrijf je in voor onze wekelijkse blog

Formatief evalueren (Deel 1 van 3)

Formatief evalueren (Deel 1 van 3)

Neem de juiste beslissingen in je lessen Formatief evalueren bij online leren Online leren en lesgeven vergt een heel andere didactiek. Dat weten we allemaal. Je moet nieuwe manieren vinden om je studenten te (blijven) motiveren en betekenisvol te laten leren. Uit...

Lees meer
Motivatie & betrokkenheid bij online leren (deel 3 van 3)

Motivatie & betrokkenheid bij online leren (deel 3 van 3)

Online leren vonden studenten in het begin natuurlijk hartstikke leuk. Het was nieuw voor ze. Maar op een gegeven moment gaat de nieuwigheid er een beetje vanaf. En oude routines worden gewoon vervangen door nieuwe. Hoe krijg je het dan voor elkaar dat studenten toch...

Lees meer
Motivatie & betrokkenheid bij online leren (deel 2 van 3)

Motivatie & betrokkenheid bij online leren (deel 2 van 3)

Online leren vonden studenten in het begin natuurlijk hartstikke leuk. Het was namelijk nieuw voor ze. Maar op een gegeven moment gaat de nieuwigheid er een beetje vanaf. En oude routines worden gewoon vervangen door nieuwe. Hoe krijg je het dan voor elkaar dat...

Lees meer

Vul je emailadres en je naam in

om de  casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!