Kijk terug

door 30 apr 2019

In de laatste vijf minuten van de les gebeurt er veel, maar eigenlijk te weinig. Hoe kun je deze vijf minuten als docent effectief gebruiken? In mijn onderstaande filmpje vertel ik je dit in twee minuten.

 

4 Reacties

  1. Esther

    Dank je voor de tip. Ik eindig de les altijd wel met een rondje “wat heb je geleerd?”, maar ik merk dat ze elkaar na gaan zeggen op een gegeven moment. Die duo’s zijn een goed idee! groet, Esther

    Antwoord
    • Thijs

      Ha Esther,

      Goed om te lezen dat het waardevol voor je is! Door een evaluatiemoment te starten in tweetallen, wordt er van iedereen een bijdrage verwacht. Bij een afsluitend rondje kun je een aantal tweetallen aan het woord laten.
      Mocht je verdere vragen hebben, mail gerust!

      Antwoord
  2. Anita

    Hi Thijs,

    Dank je wel voor de tip van de duo’s
    Toch nog even voor de duidelijkheid; laat je ze eerst tegen elkaar reflecteren en dan opschrijven?
    En daarna de ronde?

    gr anita

    Antwoord
    • Thijs

      Beste Anita,

      Bedankt voor je reactie!

      Ik zou eerst zelf laten opschrijven (individuele actie): Er wordt van iedereen actie verwacht.
      Vervolgens de antwoorden laten bespreken in tweetallen: Er vindt uitwisseling hardop plaats iedereen denkt na en wisselt uit.
      Daarna zou je een aantal tweetallen kunnen bevragen. Waardoor je een terugkoppeling naar de groep hebt.

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Auteur

Schrijf je in voor onze wekelijkse blog

Wat kunnen we leren van de sport?

Wat kunnen we leren van de sport?

  Tijdens het HIT Event van afgelopen donderdag, ging razende reporter Thijs Wesselink op zoek naar de vraag: Wat kan het onderwijs leren van de sport? Hij ontmoette een aantal zeer inspirerende sprekers met verstand van onderwijs en van sport.   [vooplayer...

Lees meer
Activerend evalueren

Activerend evalueren

  In deze vlog laat ik zien hoe je actief kan reflecteren. Beweging en actie is goed om de hersenen actief te houden. Aan het einde van deze vlog daag ik iedereen uit om in actie te komen. Hoe reflecteer jij met de klas?   [vooplayer type="video"...

Lees meer
Haal de studenten uit hun stoel!

Haal de studenten uit hun stoel!

  Het is 2018 en toch zitten studenten nog steeds te vaak in hun stoel te luisteren naar een docent, die een uur lang staat te vertellen. Hierdoor wordt de student een consument. Studenten leren meer als ze actief worden. In de reeks blogs en vlogs van Claudia de...

Lees meer
gratis e-book differentiëren

Download het gratis e-book 'Differentiëren maakt het verschil'

Vul je gegevens in en ontvang de download link.

Bedankt!

e-book onmisbare tips voor studiesucces

Download het gratis e-book 'Onmisbare tips voor studiesucces'

Vul je gegevens in en ontvang de download link.

Bedankt!

gratis e-book flipping the classroom

Download het gratis e-book 'Flipping the Classroom'

Vul je gegevens in en ontvang de download link.

Bedankt!

Vul je emailadres en je naam in

om de  casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!