Kijk terug

door 30 apr 2019

In de laatste vijf minuten van de les gebeurt er veel, maar eigenlijk te weinig. Hoe kun je deze vijf minuten als docent effectief gebruiken? In mijn onderstaande filmpje vertel ik je dit in twee minuten.

 

4 Reacties

  1. Esther

    Dank je voor de tip. Ik eindig de les altijd wel met een rondje “wat heb je geleerd?”, maar ik merk dat ze elkaar na gaan zeggen op een gegeven moment. Die duo’s zijn een goed idee! groet, Esther

    Antwoord
    • Thijs

      Ha Esther,

      Goed om te lezen dat het waardevol voor je is! Door een evaluatiemoment te starten in tweetallen, wordt er van iedereen een bijdrage verwacht. Bij een afsluitend rondje kun je een aantal tweetallen aan het woord laten.
      Mocht je verdere vragen hebben, mail gerust!

      Antwoord
  2. Anita

    Hi Thijs,

    Dank je wel voor de tip van de duo’s
    Toch nog even voor de duidelijkheid; laat je ze eerst tegen elkaar reflecteren en dan opschrijven?
    En daarna de ronde?

    gr anita

    Antwoord
    • Thijs

      Beste Anita,

      Bedankt voor je reactie!

      Ik zou eerst zelf laten opschrijven (individuele actie): Er wordt van iedereen actie verwacht.
      Vervolgens de antwoorden laten bespreken in tweetallen: Er vindt uitwisseling hardop plaats iedereen denkt na en wisselt uit.
      Daarna zou je een aantal tweetallen kunnen bevragen. Waardoor je een terugkoppeling naar de groep hebt.

      Antwoord

Laat een reactie achter voor Esther Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Auteur

Schrijf je in voor onze wekelijkse blog

Waarom ben ik te vroeg in het lokaal?

Waarom ben ik te vroeg in het lokaal?

  Wat heb je eraan om vroeg in het lokaal te zijn? Waarom is dit onderwijskundig van waarde? En welk docentgedrag is helpend voor de start van de les? Thijs geeft in 2 minuten uitleg en praktische tips! Wil je hier meer over weten? Reageer onder het filmpje!...

Lees meer
Waarom waarom?

Waarom waarom?

  Dit lijken haast poëtische woorden. In een kort filmpje legt Thijs uit waarom het delen met studenten van het lesdoel en de reden om de les te geven zo belangrijk zijn. Waarom zou je niet kijken?    ...

Lees meer
Wat kunnen we leren van de sport?

Wat kunnen we leren van de sport?

  Tijdens het HIT Event van afgelopen donderdag, ging razende reporter Thijs Wesselink op zoek naar de vraag: Wat kan het onderwijs leren van de sport? Hij ontmoette een aantal zeer inspirerende sprekers met verstand van onderwijs en van sport.   [vooplayer...

Lees meer
gratis e-book differentiëren

Download het gratis e-book 'Differentiëren maakt het verschil'

Vul je gegevens in en ontvang de download link.

Bedankt!

e-book onmisbare tips voor studiesucces

Download het gratis e-book 'Onmisbare tips voor studiesucces'

Vul je gegevens in en ontvang de download link.

Bedankt!

gratis e-book flipping the classroom

Download het gratis e-book 'Flipping the Classroom'

Vul je gegevens in en ontvang de download link.

Bedankt!