Haal de studenten uit hun stoel!
Het is 2018 en toch zitten studenten nog steeds te vaak in hun stoel te luisteren naar een docent, die een uur lang staat te vertellen. Hierdoor wordt de student een consument. Studenten leren meer als ze actief worden. In de reeks blogs en vlogs van Claudia de Groot en Thijs Wesselink krijg je als docent praktische voorbeelden van activerende werkvormen die je morgen in de klas kan toepassen.
Formatief evalueren (Deel 2 van 3)
Neem de juiste beslissingen in je lessen Formatief handelen & effectieve feedback In de blog van vorige week heb ik jullie meegenomen in het waarom en hoe van formatief evalueren. Met het schema van William & Leahy (2019) heb ik inzichtelijk gemaakt uit welke...
Formatief evalueren (Deel 1 van 3)
Neem de juiste beslissingen in je lessen Formatief evalueren bij online leren Online leren en lesgeven vergt een heel andere didactiek. Dat weten we allemaal. Je moet nieuwe manieren vinden om je studenten te (blijven) motiveren en betekenisvol te laten leren. Uit...
Programmatisch toetsen: De ervaringen van een student
Afgelopen jaren is programmatisch toetsen steeds meer in opkomst. Gelukkig worden meer en meer ervaringen en onderzoeksresultaten gedeeld, waar wij allen weer van kunnen leren. Zie je toetsen als iets om van te leren? Wil je de student meer verantwoordelijkheid...
0 reacties