Haal de studenten uit hun stoel!

door 19 jun 2018

Het is 2018 en toch zitten studenten nog steeds te vaak in hun stoel te luisteren naar een docent, die een uur lang staat te vertellen. Hierdoor wordt de student een consument. Studenten leren meer als ze actief worden. In de reeks blogs en vlogs van Claudia de Groot en Thijs Wesselink krijg je als docent praktische voorbeelden van activerende werkvormen die je morgen in de klas kan toepassen.

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Thijs Wesselink

Thijs Wesselink

Auteur

Schrijf je in voor onze wekelijkse blog

Formatief evalueren (Deel 2 van 3)

Formatief evalueren (Deel 2 van 3)

Neem de juiste beslissingen in je lessen Formatief handelen & effectieve feedback In de blog van vorige week heb ik jullie meegenomen in het waarom en hoe van formatief evalueren. Met het schema van William & Leahy (2019) heb ik inzichtelijk gemaakt uit welke...

Lees meer
Formatief evalueren (Deel 1 van 3)

Formatief evalueren (Deel 1 van 3)

Neem de juiste beslissingen in je lessen Formatief evalueren bij online leren Online leren en lesgeven vergt een heel andere didactiek. Dat weten we allemaal. Je moet nieuwe manieren vinden om je studenten te (blijven) motiveren en betekenisvol te laten leren. Uit...

Lees meer
Programmatisch toetsen: De ervaringen van een student

Programmatisch toetsen: De ervaringen van een student

  Afgelopen jaren is programmatisch toetsen steeds meer in opkomst. Gelukkig worden meer en meer ervaringen en onderzoeksresultaten gedeeld, waar wij allen weer van kunnen leren. Zie je toetsen als iets om van te leren? Wil je de student meer verantwoordelijkheid...

Lees meer

Vul je emailadres en je naam in

om de  casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!

Vul je emailadres en je naam in

om de casestudy te bekijken

You have Successfully Subscribed!